Friday, December 5, 2014

DAP Kaki Putar Belit

Lama tidak membaca portal berita DAP. Seorang pemimpin berbangsa Melayu ADUN DAP Mentakab Tengku Zuhur Shah Raja Puji.

Bercakap bagi pihak DAP. Mengkritik pemimpin pemimpin UMNO sebagai gagal menjadi pemerintah. Bukan juara tapi penipu. Amboi

Pada masa yang sama mengaitkan UMNO dengan amalan rasuah. Macam saja DAP sungguh tidak terlibat dengan kegiatan rasuah. Memang menarik bila pemimpin Melayu DAP memperkatakan rasuah. Tapi jangan telan bulat bulat, bukan kalian tidak tahu siapa sebenarnya pengamal rasuah di negara ini selain Cina DAP.

Kita akui ada segelintir pemimpin pemimpin UMNO yang tidak berpotensi tapi tidak bermakna UMNO telah gagal memerintah negara secara keseluruhannya. Begini membangun Malaysia, boleh dia kata gagal total. Tidak logik langsung.

Bercakap bagi pihak pembangkang memang senang dan mudah tapi untuk membangunkan sebuah negara tidak seperti yang dijangka. DAP hanya memerintah di peringkat negeri Pulau Pinang, tapi banyak khabar jelek yang kita dengar. Contoh, pasal pengkomersialan tanah. Kaum Melayu dicengkam kuat, rumah dirobohkan dan banyak lagi. Apa di dalamnya tidak ada unsur unsur rasuah.?


Posted via Blogaway Jals

No comments: