Wednesday, December 17, 2014

Dalam Menyikapi 1MDB

1MDB sedang dimanipulasi oleh pembangkang, tujuannya pada kali ini adalah untuk menyingkirkan PM Najib Razak. Wah begitu mudah.?

Andai saja tuduhan yang dilemparkan ada kebenarannya, tapi jangan pula hanya tertumpu pada Najib Razak seorang. Itu Pegawai Pegawai Kerja 1MDB dan mereka yang berada di sekeliling PM, juga wajar untuk dipersalahkan. Kita tahu, PM Najib Razak tidak akan mampu berfikir seorang tanpa ada individu makan gaji yang ada di sisi beliau sebagai penasihat.

Nah tengok seperti sekarang, tidak pun mereka berkokok. Walhal mungkin mereka mereka itulah yang telah mendapat banyak manfaat dari dana 1MDB hinggalah cerita 1MDB menjadi modal politik pembangkang.

Beginilah rupa bentuk politik BN, lain yang berusaha  lain pula yang mendapat manfaatnya. Begitu juga bila timbul masalah, orang lain yang tampil. Amat memelikkan.

Tuhan itu amat luas ilmu pengetahuannya, selagi mereka yang berhak tidak mendapat apa yang sepatut menjadi milik mereka, selama itulah keadaan tidak sepi dari kesulitan.

Walaubagaimanapun, kita percaya tujuan utama 1MDB di wujudkan adalah untuk menjana ekonomi negara, biar terus berkembang. Tidaklah selamanya bergantung pada Khazanah Nasional Berhad.

Soal tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang. Kita serahkan pada pihak polis untuk membuat siasatan. Pada masa yang sama, jangan ada yang tampil sebagai hero, melainkan individu itu datang dari warga 1MDB, atau mereka yang jelas pasal 1MDB supaya dengan itu tidak malah menambah kekusutan yang ada.


Posted via Blogaway Jals

No comments: