Sunday, December 28, 2014

AWQ8501 Milik Indonesia Tapi Yang Dikeji Najib Razak.

Benar tu, masyarakat Indonesia turut terkesan pelik dengan tuduhan tuduhan liar pembangkang terhadap pemimpin BN, PM Najib Razak terutamanya.

AirAsia berusaha sama dengan syarikat dari Negara Indonesia yakni Bandara Changi (Changi Airport Group). Ertinya pesawat AWQ8501 milik syarikat Indonesia yang beroperasi di Indonesia.

Tapi ekoran kehilangan pesawat AWQ8501 semasa terbang dari Surabaya ke Singapura. Para penyokong politik pembangkang bermati matian menyalahkan itu Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak mentang mentang lah tertulis AirAsia di badan pesawat. :-) lucu. 

Tidak malukah, bermain politik dengan akal yang cetek. Akhirnya orang luar  sedar betapa keji hinanya ini permainan politik pembangkang. Semua perkara yang berlaku cuba dimanipulasi untuk ditukar kepada keuntungan politik. Di Indonesia, selepas pilihanraya di tentukan. Pemerintah dan pembangkang berkerjasama menjaga Garuda. Berbeza dengan pemimpin dan penyokong pembangkang di Malaysia dari awal hingga akhirnya asyik saja mencari salah.


Posted via Blogaway Jals

No comments: