Monday, December 8, 2014

Alvin Dan Ali Mohon Penjelasan.?

Passport Malaysia milik Bloggers Alvin dan aktivis Ali Abd Jalil akan ditarik balik. Itu menurut kenyataan terbaru Pengarah Imigresen Malaysia.
Tindakan dibuat selepas mereka mengeluarkan kenyataan yang menghina agama Islam dan sistem beraja, terutamanya terhadap Sultan Selangor.

Khabar terbaru Alvin menerusi akaun Twitternya mencabar Menteri KDN untuk meneruskan tindakannya. Wah, begitu berani dia ahh.

Selepas passport mereka ditarik balik, sudah tentu mereka perlu balik ke negara asal Malaysia, dari mengelakkan di cop sebagai PTI oleh pemerintah dimana mereka bermastautin.

Selepas itu, mereka akan dihadapkan ke Mahkamah. Kalau didapati bersalah akan di sumbat ke dalam penjara.

Ertinya Alvin dan Ali perlu berkira kira. Sama ada kekal sebagai individu yang diburu atau tampil bersama permohonan maaf. Tapi sebelum itu, mari kita tanya mereka. :-

Mahu kita tahu pendapat dua individu ini. Kenapa mereka tidak boleh dikenakan tindakan dengan menarik balik pasport.? Dengan jawapan yang jelas dan benar akan dengan itu mengundang amarah masyarakat terhadap pemerintah Malaysia. Tapi sebaliknya andai melanggar perlembagaan yang ada. Cuba apa dia.?


Posted via Blogaway Jals

No comments: