Monday, May 25, 2015

Tidak Ada Yang Salah Pada Ucapan TPM, Shafie Apdal

Memang benar pun, apa yang dinyatakan oleh Datuk Seri Shafie Apdal pasal Tan Sri Muhyiddin Yassin (TPM) semasa berucap di perjumpaan tertutup yang dihadiri oleh agak ramai pemimpin pemimpin UMNO. Pada ucapan TPM, tidak pun beliau melakukan sebarang kesalahan, berdasarkan apa yang beliau ucapkan.

1MDB adalah krisis kewangan, mahu tidak mahu harus ia diperjelaskan kepada umum. Alsebab masyarakat sudah mengetahuinya. Nah kalau tidak akan merebahkan UMNO.

Jadinya ahli UMNO yang tidak mengakuinya atau terlalu playsafe mengenainya adalah hipokrit atau sebenarnya pengkhianat. Atau memang tidak tahu apa apa. Himmm

Saya bukan jentera rasmi parti UMNO tapi masyarakat politik yang berkarier sebagai penulis yang agak kritis lagi mengikuti perkembangan politik semasa.

Mengikut pemerhatian, krisis 1MDB adalah liabiliti kepada UMNO ertinya mana mana pemimpin yang tidak mempertikaikannya secara total adalah juga liabiliti. Bicara mereka pasal masyarakat atau politik akan lama kelamaan di muntahkan ke dalam longkang.


No comments: