Sunday, May 31, 2015

Cerita Sebenar Disebalik Tajuk Shafie Apdal Enggan Komen Mengenai Sokongan Terhadap PM, Malaysia Today



Sejak dari mula kita tegaskan, pandangan atau kritikan Datuk Seri Shafie Apdal terhadap krisis 1MDB adalah proses biasa di dalam politik, demi kebaikan masyarakat dan UMNO itu sendiri.

Sekali lagi ingin kita maklumkan yang dipersoalkan ialah pentadbiran 1MDB secara khusus bukannya kredibiliti PM Najib Razak. Tinggal lagi Syarikat 1Malaysia ini dibawah kawalan PM Najib Razak, jadi tampaklah setiap kritikan yang berkaitan 1MDB seolah olah ditujukan pada PM Najib Razak.

Pada masa yang sama ada pihak yang mengambil kesempatan biar Datuk Seri Shafie Apdal dinilai sebagai kononnya pengkhianat sedang tanpa mereka sedari mereka itulah sebenar pengkhianat UMNO. Himmm

Buktinya tidak ada satupun kenyataan dari Datuk Seri Shafie Apdal yang menggesa agar PM Najib Razak meletakkan jawatan. (kalau ada link kan pergi sini)

Sebab itulah bila wartawan bertanyakan soalan yang merujuk pada kritikan kritikan beliau sebelum ini terhadap 1MDB, tidak beliau jawab.

Menghairankan, editor Malaysia Today telah menukar belit soalan wartawan dan jawapan no need to comment, Datuk Seri Shafie Apdal. Kononnya Datuk Seri Shafie Apdal enggan komen mengenai sokongan terhadap PM.

Walhal soalan yang diajukan tidak pun bermaksud demikian.

Peliknya kebebalan portal Malaysia Today telah disambut baik oleh CyberTrooper Tiong. Tidak faham tapi mencanang. Alahai 😉

Klik link artikel atau rakaman video yang saya maksudkan, sebagai bukti.

 Shafie Apdal enggan komen mengenai sokongan terhadap PM  


No comments: