Monday, May 11, 2015

UMNO Berhadapan Krisis Kepercayaan

Shafie Apdal

UMNO berhadapan dengan krisis kepercayaan daripada masyarakat. Ertinya masyarakat yang perlu di tackle, bukannya sesama ahli UMNO.

Oleh itu tindakan Tan Sri Muhyiddin, Datuk Seri Shafie Apdal dan beberapa individu dari Pergerakan Muda UMNO Malaysia dan negeri yang mempersoal pembelian hartanah 1MDB oleh Tabung Haji adalah tepat. Tidak merosakkan UMNO, malah sebaliknya memulihkan kepercayaan masyarakat terhadap UMNO.

Sebelum ini hampir semua pemimpin UMNO dinilai sebagai individu yang mengenepikan kebenaran. Sekarang tidak lagi, terbuka, berani, berhemah telah menjadi budaya pemimpin UMNO. Bukan kah ini yang dimahu oleh masyarakat.? Bukan macam pemimpin pemimpin utama PR, sikit sikit pecat. Ada banyak dia punya bukti, jangan nafikan.

Pada masa yang sama PM Najib Razak juga harus tampil dengan kenyataan kenyataan yang rasional lagi holistik, tidak menyalah ertikan apa yang diluahkan oleh pemimpin yang kita sebutkan diatas. Cari jalan penyelesaian, demi kelangsungan UMNO.

Maka itulah sempena sambutan UMNO ke 69 sekali lagi Datuk Seri Shafie Apdal mengesa agar keyakinan masyarakat terhadap UMNO di pulihkan.

Mohon pencerahan.?

Klik link dibawah

 Perutusan Shafie Apdal Sempena Ulang tahun UMNO ke 69  


No comments: