Thursday, January 3, 2013

Melayu Minoriti

Melayu Islam adalah Minoriti di Malaysia?
Fakta:
Di Malaysia, jumlah pengundi berdaftar adalah seperti berikut, mengikut pecahan bangsa:

6,782,000 orang - Melayu
3,871,000 orang - Cina
938,000 orang - India
dan jumlah kecil dari bangsa-bangsa lain.

Sejak 2008, undi orang Melayu kini pecah tiga:
PKR
PAS
UMNO
dan lain-lain (Gerakan, DAP, dll)

Katalah, 6.7 juta (Melayu) dibahagi tiga ialah 2.2 juta (se tiap satu parti)

2.2 juta < 3.8 juta kaum Cina (majoriti nya bukan Islam).

Rumusan:
Bila orang Melayu dan Orang Islam berpecah-belah, kaum itu menjadi kaum minoriti; kaum bukan Islam kini adalah kaum majoriti.

'Syabas' kepada kumpulan-kumpulan yang menggalakkan fitnah, perbalahan, perpecahan dan persengketaan di kalangan orang Islam sendiri.


Ada segelintir orang Melayu kini lebih ghairah menumpukan masa, kudrat dan tenaga untuk memecah-belahkan persaudaraan dari merapatkan saf di kalangan Muslim dan Melayu.


Perpecahan akan membawa kepada kerugian kepada agama dan negara.


http://rainbowoftruth.blogspot.com/2013/01/melayu-islam-adalah-minoriti-di-malaysia.html?m=1


Juga sebab itu kenapa organisasi DAP semakin tegas dalam pendiriannya. Terbaru DAP meminta tambahan 13 kerusi daripada 149 kerusi yang sedia ada kepada 162 kerusi ( 3 Perlimen 10 DUN). Hasrat ini telah di sampaikan oleh Setiausaha DAP Lim Guan Eng pada umum.

Andai permohonan tambahan ini mendapat kelulusan dari sekutu mereka yakni PKR dan PAS jelas DAP akan ketawa besar sebab mereka sedar dominan DAP dalam PR akan semakin kukuh.

Lihat saja isu agama dan kaum yang cuba diketengahkan DAP. DAP meminta agar perkataan Allah itu wajar dimasukkan dalam kitab Bible versi Melayu seperti mana di Sabah dan Sarawak. Juga lihatlah senarai kepimpinan DAP, tiada satu pun bangsa Melayu yang terpilih melalui proses pengundian di kongres DAP baru baru ini, bukankah ini namanya polisi anti kepada Melayu ?

Pada hakikatnya PAS/PKR perlu akur dengan permohonan tambahan kerusi tersebut, sebab pada logiknya, potensi untuk DAP menang agak besar ini angkara perpecahan yang berlaku di kalangan bangsa Melayu.

No comments: