Tuesday, December 18, 2012

UMNO Tetap Menjadi Pilihan Ramai

Saya tadi bersembang dengan seorang penyokong tegar PKR. Mereka berpolimik dengan kroni dari konteks kepimpinan Daerah. Lepas itu menyentuh penerimaan masyarakat terhadap parti PKR.

1. Tidak timbul soal kroni sebenarnya sedang kalah dalam bertanding pun sudah menjadi masalah besar pada lawan dan terus melawan sekaligus melibatkan kaum kerabat, apa itu tidak di panggil kroni ?. Cuba bayangkan andai mereka yang mengambil tampok pemerintahan daerah apa nanti tidak akan wujud istilah kroni yang berzaman ? Nah kan, masyarakat sedar akan hakikat ini, masyarakat pasti akan merujuk pada dinasti PKR dan DAP

2. Penerimaan masyarakat Semporna terhadap parti PKR, hanya mereka yang ada hubungan keluarga yang terlalu terlalu terlalu dekat dengan calon yang akan memihak, serta jentera jentera parti yang sedikit.

Dato Sri Shafie tidak pernah mengabaikan marhaen dari kerja kerja kebajikannya jadi apa perlunya mereka berpaling tadah ? Tidak dinafikan ada sekelompok yang tidak berpuashati kerana tidak mendapat projek tapi itu sudah adat dalam berpolitik apa lagi bilangan mereka tidaklah ramai. Jadi ? UMNO/Dato Sri Shafie tetap menjadi pilihan ramai.

No comments: