Wednesday, April 4, 2012

Tanggungjawab Bahagian Dan Cawangan

Kepercayaan marhaen pada AJK AJK Bahagian dan Ketua Ketua Cawangan semakin pudar. Tidak percaya, cuba ajak Ketua ketua Cawangan/AJK AJK Bahagian ini bagi mengumpulkan para ahlinya, pasti tiada, jawabnya. Itu menunjukkan mereka hampir kehilangan pengaruh.

Kenapa tidak kehilangan, kalau ketua Ketua dan AJK inilah yang manipulasi hak masyarakat marhaen. Peruntukan yang diberikan oleh Dato Sri kepada ahli ahli cawangan tidak disampaikan/diagihkan. Itu baru satu, sebabnya.

Permohonan projek yang dibilang untuk ahli cawangan juga turut dimanipulasi. Bila kelulusan sudah didapat, projeknya pula tidak disampaikan. Sekali lagi marhaen marhaen ini kecewa. Maka sebab itu sokongan para marhaen sedikit terkikis pada parti pemerintah.

Pun begitu tidak semua Ketua Ketua Cawangan dan AJK AJK Bahagian berperi laku sedemikian. Ada juga yang budiman tapi ke banyaknya, ya. Untuk itu ada baiknya Ketua Ketua Cawangan/AJK AJK Bahagian ini ditarbiah biar kepimpinan mereka dapat diubah. Sekaligus mengembalikan kepercayaan rakyat/marhaen pada pemerintah.

No comments: