Monday, April 2, 2012

Politik Usang, Penentang Semporna.

Ada beberapa kelompok penentang di Semporna ini, dari dulu hingga sekarang ini, politik mereka tidak pernah bertakhta di hati masyarakat Semporna. Dan kebanyakan dari mereka ini sudah berusia, bermaksud PRU13 kali ini adalah yang terakhir untuk mereka.

Maka itu mereka perlu berusaha sedaya mampu biar mereka mendapat tempat, sekurang kurangnya pun menjadi calon. Mereka sedar kemampuan mereka, setakat mana. Mereka juga sedar mereka masih tetap tidak mendapat tempat. Ini semua kerana titik hitam yang ada pada dahi mereka (sejarah politik lampau).

Cuba tanya apa agenda mereka mengenai anda/masyarakat Semporna. Percayalah pasti anda akan dibacakan agenda lampau yang kabur atau agenda UMNO yang mereka manipulasi demi kepentingan mereka.

Maka itu para marhaen harus sedar, andai anda/kalian menyokong puak puak ini menjadi calon sekaligus di undi bermakna kalian sedang cuba meletakkan diri kalian di tengah tengah kesukaran. Kenapa tidak mereka itupun asyik disepak terajang oleh setiap parti yang mereka cuba dekati. Kerana apa ? Kerana mereka/puak ini tidak punya keikhlasan dalam berpolitik.

Saya tidak mahu menyebutnya, siapa puak/personaliti itu tapi kalau memang kalian sudah lama menduduki Semporna, pasti kalian tahu siapa yang saya maksudkan.

Dokonglah gagasan 1Malaysia/DSSA Masa depan generasi kita ada disana.

No comments: