Tuesday, June 10, 2014

Kelompok Pendatang, Ada Berguna Ada Sampah

Saya akui kelompok pendatang yang langsung tidak mempunyai keterangan diri lagi tidak mempunyai pekerjaan adalah kelompok manusia yang tidak boleh di ajar. Falsafah mereka cukup mudah, apapun kejahatan yang mereka lakukan Sabah hanyalah persinggahan, mereka boleh balik bila bila masa.

Terlalu menimbulkan banyak lagi pelbagai kebobrokan sosial bermula dari atuk nenek hingga ke cicit mereka. Memang tidak boleh di ajar tapi ingat,  mereka sangat sangat pandai mengambil kesempatan sebagai pemberi rasuah.

Saya tidak nafikan ada juga dari kalangan mereka yang budiman malah ada yang lebih budiman dari masyarakat Sabah itu sendiri. Kurang itu mereka juga menyumbang kepada pembangunan negeri Sabah. Apa kamu orang ingat rumah rumah besar dan cantik yang kamu lihat di negeri ini adalah hasil kerja buruh masyarakat tempatan, bukan kebanyakan dari mereka ialah buruh asing yang berkemahiran lagi sudah lama bermastautin di negeri Sabah. Ahh kelompok ini wajar di angkat sebagai warganegera Malaysia, sebab menguntungkan.

Yang lain dan tidak mempunyai pekerjaan ada baiknya di halau balik ke negara asal mereka dan mereka yang terlibat sebagai pelaku jenayah padan di tembak mati jak, serius. Mereka ini terlalu degil bertegas pada perkara yang bukan hak mereka.

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

No comments: