Wednesday, June 11, 2014

Fikirkan Kesan Dari Gejala Sosial Bukan Hanya Berbincang Pasal Konon Pembangunan

Kamu orang tahukah, ancaman terbesar era ini ialah gejala sosial. Jangan main main, bencana ini boleh berlaku pada mana mana ahli keluarga kalian.

Jadinya kalau kalian mati atau ada ahli keluarga yang terpalit, ya tidak mengapa itu namanya jihad untuk anda lebih bersemangat .

Berbeza andai kalian berdiam tapi mati angkara pelbagai gejala kejahatan atau ada ahli keluarga yang kalian terpalit, itu namanya bodoh yang tidak boleh di ajar.

Kadang kadang saja kita ni, asyik saja berbincang pasal konon pembangunan walhal masyarakat yang bakal mengisi pembangunan berkenaan entah apa rupa bentuknya. Ingat apapun pembangunan yang berdiri tetap juga yang mengisi pembangunan berkenaan adalah mereka yang terdiri dari kelas bawahan dan pertengahan yang kurang berpendidikan tapi bagaimana andai kelompok masyarakat ini tidak terurus sebab terlibat dengan pelbagai gejala yang tidak sihat, adakah kekosongan itu diganti oleh mereka yang agak berpendidikan tinggi dengan melakukan kerja kerja sepertinya menyapu, memasang, menghantar, mencuci dan lain lain.

Sudahlah saya lihat ada ramai dari kalangan kita yang konon malas dengan kehadiran masyarakat pendatang walaupun mereka adalah penyumbang kepada pengisian pelbagai sektor pembangunan. Jadi siapalah nanti yang mengisi ruang pembangunan berkenaan.?

Sebab itulah kegiatan gejala sosial perlu di benteras habis habisan. Agar pembangunan yang di idam mampu mendatangkan kebaikan kepada semua pihak. Jangan saja sibuk berbincang pembangunan yang sebenarnya hanya menguntungkan beberapa kelompok individu. Alahai


Posted via Blogaway

No comments: