Tuesday, June 10, 2014

Keadilan Untuk Perdana Menteri Najib

Kalau tindakan PM Najib dikatakan mencacatkan keharmonian demokrasi sebab menyaman editor Malaysiakini, itu tidak benar sama sekali. Apa yang penting ialah buktikan pula kalau PM Najib menyaman tanpa usul periksa.. Betul tidak.?

Harus kita ketahui tujuan PM menyaman pihak berkenaan adalah untuk membersihkan namanya dari tuduhan fitnah yang bersifat peribadi, bukan tuduhan politik semata mata. Ada dia punya perbezaan tu harus di faham. Bila kita sebut membersihkan nama bermaksud tuduhan itu akan memberikan kesan negatif pada nama keluarga secara keseluruhannya sedang kalau hanya melibatkan politik maka ia handai berkisar soal karier yang boleh diselesaikan dengan hanya membuat kenyataan secara terbuka.

Adapun tindakan Majlis Peguam yang menyatakan konon tindakan PM Najib sebagai bertentangan dengan kebebasan di dalam demokrasi dan pemimpin ia adalah pendapat yang sangat jelek sebab gerombolan peguam telah menghukum sebelum menjalani proses kehakiman terlebih dahulu. Alahai

Tidak ada manusia di dunia ini yang terkecuali dari tindakan Mahkamah apa lagi kalau kita hubung kaitkan dengan keadilan dari konteks akhirat. Jadinya mana mana individu yang mencari keadilan terhadap dirinya maka semestinya dia berhak berbuat demikian.

Dulu lama ketika Anwar kecoh menyaman akhbar Utusan malah mendapat kemenangan ada ramai dari kalangan penyokong PKR yang berbangga diri konok itulah keadilan yang selama ini telah di sembunyikan tapi berbeza bila PM Najib berbuat perkara yang sama. Itu adilkah.?

Oleh itu badan ini agak melucukan :-

Majlis Peguam ni kekadang melucukan sepatutnya mereka meraikan siapapun yang berhak bukan malah menafikan mereka yang berhak. ��

Hampir semua kenyataan kenyataan Peguam pasal tindakan PM Najib terhadap portal Malaysiakini tampak tidak berasas.

Kalau sudah Majlis Peguam sudah kurang menyakinkan ekoran keterlibatan badan ini terhadap politik tanpa memikirkan hal individu, saya ingat ia adalah perkara yang sangat jelek.

Orang yang menolak kebebasan, maka kebebasan itu tidak layak untuk dirinya..... Abraham Lincoln


Posted via Blogaway

No comments: