Saturday, June 8, 2013

Sabah Dan Sarawak Penentu Kemenangan

Kadang kadang lucu politik ni. Masyarakat Sabah dan Sarawak yang menentukan kemenangan BN tapi yang ramai menabur bakti di Kementerian adalah dari negeri negeri pembangkang. Saya pun tidak tahu siapa yang silap ni ? :-)

Saya katakan ia memang rezeki masing masing tapi itulah. Kalau adapun yang lekat pasti Pegawai Sabahan itu jenis yang bodoh sombong. Sebab itu pula ke kadang saya lebih suka kalau jawatan yang penting itu dipegang oleh orang luar. Arios

Yang saya maksudkan disini ialah janganlah kita masyarakat Sabahan dan Sarawakian pula mempolitikkan hal hal seperti di atas apa yang penting ialah kalian tidak di anak tirikan bila berurusan.

Lama saya menunggu kritikan seperti ini dari kalangan yang mendapat  kelebihan tapi rupanya takut, takut kalau kedudukan atau nasib mereka tidak lagi terbela dari bergaya. Bha tidak mengapa biar saya mengambil tempat tersebut. Apa nak risau hasil kerja kita selama ini juga telah menyumbang kepada kemenangan BN jadi tidak mungkin kalau pemimpin tidak boleh menerima kritikan ringan seperti ini. Betul kah ? :-)

No comments: