Saturday, June 13, 2015

Politik DAP Macam Budak Hingusan

Admin berniat menafikan permainan politik DAP ekoran penafian sengal mereka terhadap apa yang dinyatakan oleh Ketua Pemuda PAS perihal ketakutan DAP untuk berpisah dengan mereka, umpama hubungan suami isteri, DAP  tidak yakin hendak " melafazkan cerai " terhadap PAS.

Dengan itu DAP berpendapat kenyataan Ketua PAS berkenaan kononnya telah menghina kaum Perempuan.

Tapi cukup memelikkan, kita tidak nampak apa bentuk penghinaan yang DAP maksudkan kenapa mereka tidak berpuashati. Sedangkan apa yang dinyatakan oleh PemudaPAS berkenaan hanyalah perumpamaan, betapa DAP menumpang di dalam PR dari konteks undi Melayu.

Inilah yang dimaksudkan dengan politik sengal, sengaja membuat kenyataan walaupun mereka sedar, itu hanyalah penafian yang tidak pun mendatangkan sebarang makna. Malah sebaliknya, DAP telah menghina syariat Islam dari konteks cerai dan rujuk. Himmm

Selama ini non-Muslim sememangnya memperlekeh agama Islam sebab kononnya memperhambakan kaum perempuan. Oleh itulah situasi terbaru yang dicetuskan oleh PAS ini telah diambil kesempatan.

Kesimpulannya tanpa mengira idealogi politik, harus mereka yang beragama Islam bangkit mempersoal DAP yang mencampuri urusan agama Islam.

Klik link ini, artikel ini yang saya maksudkan.

No comments: