Thursday, June 4, 2015

Krisis 1MDB Adalah Masalah Rakyat Bukannya Anggota Kabinet



Sama ada syarikat 1MDB boleh diterima atau tidak selepas pendedahan oleh jentera pembangkang ditambah kritikan pedas oleh Dr M di mana 1MDB tidak diurus dengan baik. Dipersilakan bertanya pada rakyat Malaysia tidak mengira fahaman politik. Jangan hanya merujuk pada sokongan yang ditunjukkan oleh segelintir anggota Kabinet semata-mata. Sebab nasib politik mereha sendiri ditentukan oleh rakyat dan belum tentu selepas ini mereka masih diberikan kepercayaan walaupun mereka bertanding atas tiket BN.

Pendapat atau kritikan pemimpin yang berkenaan terhadap 1MDB hanyalah untuk memenuhi kehendak masyarakat yang tidak berpuashati selepas kepercayaan yang mereka telah berikan (Jangan lupa masyarakat yang menentukan kemenangan parti yang bertanding). Maka itulah jangan kematangan disalah anggap, sebaiknya hadapi kritikan dengan penuh keberanian.

Bagi masyarakat pula terutamanya Sabahan, kematangan kalian tidak hanya berhenti disini tapi sewajarnya menyalahkan pemimpin pemimpin BN yang tidak mempersoal pentadbiran 1MDB. Jelaskan pada mereka, bahwa kalian tidak sama sekali menginginkan pemimpin yang tidak bertanggungjawab atau tidak ada "telur".

Krisis 1MDB adalah ujian sebenar pada seorang pemimpin sama ada mereka dari spesis yang bertanggungjawab atau sebaliknya terhadap amanah yang telah dipertanggungjawabkan.

Kesimpulannya dia orang ni sebenarnya pandai kah berpolitik ah.? Himmm


No comments: