Sunday, June 14, 2015

80% Anggota Keselamatan Rasuah, Tambah Ketua Masyarakat Yang Tidak Jelas



80% daripada jumlah keseluruhan anggota keselamatan yang bertugas di, sempadan negara adalah pengamal rasuah. Di tambah lagi dengan ketua ketua masyarakat yang tidak jelas status kewarganegaraannya yang sudah tentu takut atau tidak kisah malah besar kemungkinannya akan berkerjasama dengan anggota berkenaan.

Hancur lebur ini negara oh, khasnya negeri Sabah. Himmm

Sikit cakap pasal Pakistan, ada pihak yang marah, sikit cakap pasal Bugis juga ada pihak yang marah. Begitu juga Philipine. Sedangkan kalau mereka sebagai bangsa yang dimaksudkan tidak melakukan kesalahan atau tidak ada hubungan dengan kumpulan penjahat tapi sengaja mendiamkan diri buat apa mahu terasa, kritikan hanyalah ditujukan pada mereka kumpulan individu yang berbuat kejahatan kebetulan rata rata dari mereka adalah PTI atau bekas PTI dari seberang. Paling tidak merekalah yang bertanggungjawab memupuk budaya jahat di kalangan generasi muda negara ini.

Kalau semuanya betul tidak ada yang salah, jadi kenapa kebobrokan ini semakin giat. Harus kumpulan bangsa yang dimaksudkan bertanggungjawab sama jangan malah diberikan kuasa di kalangan masyarakat hanya kerana politik. Himmm

Berbalik pada sikap jelek anggota keselamatan, hukuman berat harus dikenakan terhadap mereka. Begitu juga dengan Ketua Ketua masyarakat yang tidak jelas harus mereka disingkirkan. Barulah apa apa langkah keselamatan selepas ini akan memberikan kesan yang positif.

Dan saya percaya dua pendekatan diatas boleh dilaksanakan oleh Ketua Menteri Sabah sebagai Pengerusi Keselamatan Negeri Sabah. Jangan pula tidak boleh buat bersama alasan yang tidak masuk akal. Himmm


No comments: