Saturday, July 18, 2015

Wan Azizah Tidak Matang!

Kalau mengikut kehendak Presiden PKR, Wan Azizah mereka penyokong PKR akan memboikot semua program perayaan Hari Raya Aidilfitri 2015 yang dianjurkan oleh politik BN. Memandangkan Anwar Ibrahim berada di dalam penjara sebagai kononnya tahanan politik, tidak wajar untuk dipenjarakan. Begitu, tapi kenapa pemimpin antarabangsa tidak campurtangan.?

Lagi satu itu semua penyokong tegar PKR serta sekutu mereka yakni DAP, ikut telunjuk kah. Benar kah mereka tidak hadir di majlis rumah terbuka yang dianjurkan oleh pemimpin pemimpin BN.? Bagaimana dengan Teresa Kok, MP Seputeh hadir di majlis rumah terbuka hari raya di kediaman Datuk Azalina, pemimpin BN. Katanya hadir bagi memenuhi undangan (seperti mana gambar)

Nampak sangat sekutu mereka DAP tidak menghormati Presiden PKR, walhal tanpa Anwar tidak mungkin pembangkang di Malaysia mendapat "kekuatan".

Maksud saya kan, tidak kehendak pemimpin PKR berkenaan masuk akal. Hampir semua perkara dipolitikkan. Politik PKR juga tidak memikirkan keharmonian masyarakat secara umumnya, apa yang penting ialah kelangsungan mereka sebagai ahli politik. Tidak bertanggungjawab.

Sepatutnya mereka menggalakkan agar masyarakat saling peduli walaupun berbeza fahaman politik. Barulah dikatakan matang.

Tidak yang dimaksudkan matang, bila seseorang itu menyokong mereka PKR.

Betul tidak.?


No comments: