Monday, May 27, 2013

Berubah Atau Diubah

Berani berubah, itu saranan Perdana Menteri.  
Mungkin hanya pada pemimpin pemimpin tertinggi UMNO/BN secara total dan pada disegelintir yang ada diperingkat pertengahan dan bawahan tapi yang banyak mungkin tidak mahu berubah angkara kefahaman mereka terhadap politik itu sendiri yang membawa mereka ketingkat sengal lalu membawa bebal........... 

Agak sukar sebenarnya mengubah golongan yang sengal ni, pada mereka politik adalah alat menuju kemewahan tanpa mempedulikan langsung kebajikan orang lain, dan kalau ada pun kerja kebajikan ia hanyalah interest dari majlis politik yang diadakan oleh pemimpin tertinggi mereka. 

Pun begitu, apapun alasannya mereka harus berubah atau nanti ada individu tertentu yang akan mengubah mereka yang mungkin akan memalukan mereka dimana mana pertandindan jentera politik. 

Ingat yang dipilih oleh masyarakat pada PRU yang lepas adalah pemimpin yang budiman dan bukan individu sengal yang ada dalam jentera politik. Harus kok sedar diri jangan alpa, jangan rosakkan nama pemimpin hanya kerana kalian yang ketinggalan zaman dalam berpolitik. 

No comments: