Monday, August 5, 2013

Jangan Berpolitik Bangsa Melayu Semata Di Pemilihan UMNO

Semakin ramai yang berpolitik bangsa Melayu semata dan bukan parti UMNO yang menyatukan semua bangsa atas nama rumpun Melayu, menjelang Pemilihan UMNO yang akan datang. Mereka berpendapat Malaysia ini perlu dipimpin oleh pemimpin yang betul betul Melayu sekaligus menafikan hak bangsa/kaum kaum yang lain. 

Apa Malaysia ini boleh maju kehadapan tanpa sumbangan politik/Ekonomi dari negeri Sabah dan Sarawak. Apa kalian ingat Malaysia ini hanya dihuni oleh bangsa Melayu dan negeri negeri  di Semenanjung mempunyai cukup sumber ekonomi untuk membangunkan negara ini ?

Oleh itu kalian sebagai ahli UMNO yang layak mengundi untuk memilih mana mana calon yang bertanding di Pemilihan UMNO nanti, berfikirlah secara bijak, keterlibatan pemimpin Sabah dalam menjawat  jawatan tertinggi dalam organisasi UMNO adalah sangat penting dalam proses memakmurkan sekaligus memajukan negara ini. Jangan mudah terpengaruh dengan pendapat politik yang bersifat sementara, sepertinya perkara diatas yang punya kesan buruk yang berpanjangan yang justeru akan menguntungkan organisasi lawan dan merosakkan organisasi UMNO itu sendiri.  

No comments: