Thursday, July 17, 2014

Alhabsi Yang Juga Salah Seorang Ketua Kumpulan Abu Sayyaf Penculik Konstabel Zakia ?????

Di percayai anggota keselamatan yang dikenali sebagai Konstabel Zakia Aliep  yang di culik di Pulau Mabul, Semporna baru baru ini  oleh sekumpulan penceroboh yang dipercayai sebagai pengikut Nur Misuari, dan berita terbaru yang penulis terima kumpulan penculik berkenaan ada kaitannya dengan kumpulan Abu Sayyaf yang juga kumpulan yang telah memenggal kepala beberapa orang pekerja kilang di negara Philipines sebab tidak mahu membayar wang perlindugan. Dan ketua  yang mengetuai kerja memenggal berkenaan diketuai oleh Alhabsah (salah seorang ketua kumpulan Abu Sayyaf)

Sejauh mana kebenaran kenyataan ini, penulis juga kurang jelas.?????

Apapun pada pendapat penulis, semua pihak harus lebih berhati hati terutamanya agensi keselamatan negara, memandangkan kumpulan penculik dan penceroboh  semakin tegar melakukan kejahatan yang melampau.

Mari kita titipkan doa agar anggota yang terculik itu senantiasa berada di dalam lindunganNya dan semoga cepat ditemui. In Shaa Allah



(Dibawah ini penulis selitkan perlakuan keji kumpulan Abu Sayyaf (Alhabsah) yang memenggal kepala sekumpulan pekerja kilang di negara berkenaan. di bawah tajuk  ‘Seven innocent people in Jolo, Sulu beheaded)


No comments: