Tuesday, April 19, 2011

Jambatan Marhaen Runtuh@Roboh.

Jambatan,runtuh pada akhirnya.Jambatan ini diwujudkan hasil keringat marhaen itu sendiri.Dan sepatutnya selepas beberapa tahun, pemerintah harus memberikan bantuan untuk membaikinya, ya lah dah lah tidak membinanya tapi sekurang kurangnya membaikinya.Walaubagaimanapun saya tidak menyalahkan pemerintah (khasnya DS Shafie) dalam hal ini, kenapa? Sebab saya yakin, sebenarnya ,pemerintah ada memberikan bantuan tapi wakil masyarakat kampung tidak telus tika melaksanakannya, dan ini sudah tentu ada melibatkan politik pertengahan yang turut sama memperbodoh keramaian........Perkara sebeginilah yang saya maksudkan dalam surat yang telah saya hantar kepada PM.Saya mengharapkan agar perkara sebegini tidak berulang dimasa masa akan datang,walaupun pada hakikatnya, marhaen di Kampung Bangau Bangau ini terlalu tidak peduli soal hak, tapi kita yang berakal ini harus beringat kerana hari pembalasan pasti tiba.

Via Mobile.Blogspot.jals@jalin

No comments: