Tuesday, April 8, 2014

Calon PKR Pusat Memperalat Jawatan Untuk Mendapatkan Undi ?

Kalau luar dari politik PKR, sering mereka mempersoal penggunaan mana mana Jabatan untuk kepentingan politik terutamanya menjelang PRU, yang mereka umpamakan sebagai salah guna kuasa.



Tapi hanya dalam pemilihan PKR pusat, mereka saling berlumba untuk menggunakan kelebihan pada jawatan yang mereka pegang di dalam kerajaan tempatan yang di perintah oleh PR. Nah kan

Pernah saya katakan dahulu, apapun yang mereka persoalkan pasal cara yang di gunakan oleh parti pemerintah dalam mendapatkan kemenangan sebenarnya mereka juga akan gunakan bila mereka yang menjadi pemerintah.

Politik seperti juga lidah yang tidak bertulang. Seperti mana kes di bawah yang di bebelkan oleh Zuraida pasal lawannya di pemilihan di peringkat pusat bagi merebut jawatan Ketua Wanita PKR.

Maksud saya yang sebenarnya benarnya ialah politik pembangkang ini hanya nampak telus mulus bila mempersoal tidak pada perlakuan mereka.


Zuraida Kamaruddin akan mempertahankan jawatan Ketua Wanita PKR di pemilihan parti yang akan datang. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 8 April, 2014.Penyandang Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin menyerang calon lawannya dan memberi amaran kepada calon Pemilihan PKR 2014 supaya tidak menggunakan kedudukan mereka dalam negeri untuk mendapatkan sokongan akar umbi.

Zuraida mendakwa ada aduan wujudnya unsur salah guna kuasa oleh calon di Selangor yang menggunakan pengaruh mereka dalam kerajaan negeri bagi meraih publisiti untuk memancing undi.

"Kita tidak mahu mereka menggunakan jawatan yang diletakkan parti untuk keselesaan mereka dalam pertandingan parti.

"Jangan gunakan kuasa itu, parti (pusat) juga ada kuasa...(jadi) pergelutan mungkin ada di situ," katanya kepada The Malaysian Insider.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih...Atas Komen Saudara/i.